PİYANO ENSTRÜMANI İÇİN DOĞRU REPERTUVAR OLUŞTURMA
Piyano Eğitmenleri repertuvar seçiminde hassas davranmalıdır. Çoğu zaman veliler öğretmenlerden çocuklarının seviyesinin üzerinde çeşitli film müzikleri, şarkıları ve marşları çalması yönünde talepte bulunmaktadır. Böyle bir talep karşısında öğretmenin değerlendirmesi esastır. Öğrencinin teknik seviyesinin çok üstünde parçaları repertuvara eklemekten kaçınılmalıdır; bu durum öğrencinin kendini yetersiz hissetmesine ve motivasyonun düşmesine sebebiyet verebileceği gibi çeşitli kas ve eklem ağrılarına da neden olabilir.
Piyano eğitiminde el egzersizleri büyük bir önem taşımaktadır. Bu egzersizleri yaparak ısınma süreci tamamlandıktan sonra piyano çalmaya başlanmalıdır. Enstrüman çalarken vücudumuzun birden fazla uzvunu aktif şekilde kullandığımızı hesaba katarsak, nasıl ki bir sporcu spor yapmaya başlamadan ve müsabakaya çıkmadan önce ısınma egzersizleri yapıyorsa aynı durum müzisyenler için de geçerlidir. Bu egzersizler için gerekli metod kaynakları kullanılmalıdır; Hanon gibi…
Öğrencinin yaş aralığına uygun piyano metodları tercih edilmelidir fakat bu durum öğrencinin motor kasları becerilerine, piyano çalmaya ayırdığı zamanın miktarına ve öğrenme hızına göre değişkenlik gösterebilir. Aynı anda birden fazla metod kullanmak öğrencinin daha hızlı gelişmesine ve deşifre (bir müzik eserini ilk kez icra etmek) yeteneğini geliştirmesine vesile olacaktır. Öte yandan çok fazla metod öğrencinin kafasının karışmasına da neden olabilir; buradaki denge öğrenciyi gözlemleyerek, öğrencinin seviyesine göre kurulmalıdır.
Piyano öğrenimi sırasında eğitimin “Basitten Karmaşığa Doğru“ ilkesi izlenmelidir. Bir uygulama tam olarak öğrenilmeden daha zor egzersizlere, etütlere ve parçalara geçilmemelidir (Tam Öğrenme İlkesi).
Çoğu öğrenci, taklit yoluyla piyano çalmak nota okuyarak piyano çalmaktan daha kolay olduğu için parça deşifrelerini el hareketlerini ezberleyip nota okumaktan tamamen kaçınarak yapmayı tercih etmektedir.Bu durum nota okuma tembelliği yaratacağı için piyano eğitiminin ilk senelerinde tercih edilen bir yöntem olmamalıdır; notaların altına/üstüne nota isimlerini yazmak da aynı etkiyi yaratmaktadır. Youtube ya da Instagram’dan gördükleri parçaları taklit yoluyla öğrenmelerinde herhangi bir sakınca yoktur. Fakat öğretmenin belirlediği eserleri, metodlardaki egzersizleri ve parçaları nota okuyarak deşifre etmek gerekmektedir. Bu durum öğrencinin el-göz koordinasyonunun oluşması açısından son derece önemlidir.
Herkese keyifli bir müzik yolculuğu dilerim…
ASLI DERİN DENİZ
#solfejdersi #piyanoeğitmeni #pianodersi #şaneğitimi #solfejeğitimi #yeteneksinavi #piyanodersleri #Pianodersleri #kulakdersi #şandersleri #şanhocası #konservatuvarahazirlik #pianoegitimi #şandersi #piyanoeğitimi #vokalkocu #piyanohocası #konservatuvarahazırlık #piyanodersi #piyanorepertuvar #konservatuarahazirlik #konservatuarahazırlık #solfejdersleri #Pianoeğitmeni #repertuar #seseğitmeni #şaneğitmeni #kulakhocası #kulakeğitimi #kulakeğitmeni #piyanorepertuar #kulakdersleri #yeteneksınavı #solfejeğitmeni #pianohocası #seseğitimi